Matkustus

Lomakuulumisia Haikosta

Kaupallinen yhteistyö: Hotelli Haikon Kartano

Koska nykyään koti on myös työpaikka sekä minulle että Eerikille, lomalla päätimme ottaa usean miniloman jonnekin lähelle, jotta pääsemme vähän vaihtamaan maisemaa ja sitä paitsi, onhan hotelleissa aina ihana käydä ilman mitään erityistä syytäkään!

Ensimmäisellä lomaviikolla suuntasimme Hotelli Haikon Kartanoon, joka sijaitsee aivan Porvoon lähellä. Kyseessä on kylpylähotelli, jossa on uudemman kylpylän lisäksi upea vanha kartano, jossa me yövyimme.

Meillä oli aamulla rakenneultra, joten heti ultran jälkeen laitoimme tavarat laukkuun ja suuntasimme kohti Haikkoa. Perillä veimme tavarat kauniiseen huoneeseemme ja suuntasimme lounaalle. Haikosta löytyisi uimaranta, vesiaktiviteetteja ja kävelyreittejä ja rannasta voisi napata myös laivan Porvooseen noin kerran päivässä, mutta olimme molemmat nukkuneet aika huonosti edellisenä yönä, joten päätimme vain nauttia ja rentoutua ilman sen kummempia aktiviteetteja.

Suuntasimme lounaan jälkeen kylpyyn. Kylpyamme onkin aina yksi tärkeimmistä toiveistamme hotellihuoneessa, voisi jopa sanoa, että kylpy on meidän reissutraditio. Siitä lähdimme kartanohotellin terassille viettämään päivää ja syömään. Illan päätteksi suuntasimme kylpylään rentoutumaan. Kuten aiemmin kirjoittelin, rakenneultra olikin jännittänyt yllättävän paljon ja luulen, että rauhallinen päivä terassilla ja kylpien oli aivan täydellinen siihen kohtaan.

Koska herään aina ennen Eerikkiä, suuntasin aamulla hotellin salille ja sen jälkeen menimme yhdessä syömään. Aamupala oli kartanon ravintolassa ja kartanossa yöpyjille siihen kuului lasi kuohuviiniä. Annoin Eerikille omanikin, niin hänellä oli varmasti erityisen hauska aamupala, toisin kuin ilmeestä näkisi :D.

Aamupalan jälkeen suuntasimme vielä kylpylään, jossa saimme olla lähes kaksistaan. Ulkona helteet jatkuivat, joten oli ihanaa rentoutua viileässä altaassa ja katsella kauniita maisemia.

Kun lopulta maltoimme jättää kylpylän, suuntasimme Porvooseen, meillä ei ollut mikään kiire kotiin, joten päätimme viettää päivän siellä. Kiertelimme muutamia kauppoja vanhassa Porvoossa ja kävimme syömässä ja lopulta suuntasimme takaisin kotiin.

Meillä oli aivan ihana miniloma Haikossa ja Porvoossa ja vieläkin on melkein puolet lomasta jäljellä. Kirjoittelen siis taas pian, mitä muuta olemme puuhanneet ja suunnitelleet!