Häämatka,  Parisuhde

Minihäämatka Suomessa

Luulen, että viimeisin, mitä häämatkastamme olen kertonut on se, että meillä on suunnitteilla kuukauden häämatka, kun koronatilanne sen sallii ja koska emme tiedä milloin se tulee olemaan, ajattelimme mennä lyhyelle minihäämatkalle heti häiden jälkeen. Suunnittelimme sitten matkan Pariisiin ja Disney Landiin… kunnes Ranskan koronaluvut alkoivat nousta oikein roimasti. Päätimme siis tehdä reissuun Suomeen ja katsoa ulkomaan reissuja sitten tilanteen salliessa. Meillähän on sinänsä hauska tilanne siinä mielessä, että sekä Pariisin lennot että yksi aktiviteetti siellä ovat sellaisia, jotka pystyimme vain siirtämään, emme perumaan. Meillä on myös Floridan Disney Worldissä majoitus maksettu, jonka voi myös vain siirtää ei perua. Eli voimme iloita siitä, että molempiin tulemme varmasti menemään, emme vain vielä. Toki se, että rahaa on mennyt kaikenlaiseen mitä ei pääse vielä käyttämään, ja jonka käyttäminen tulee vaatimaan runsaasti lisää rahaa, huolestuttaa minua välillä…

Sitten asiaan! Eli pohdimme erilaisia vaihtoehtoja ja päädyimme lopulta lähtemään Saimaalle. Minulla ei ole vielä ajokorttia, Eerikki opettaa minua parhaillaan ajamaan, siis ei nyt kun kirjoitan, vaan tänä kesänä ja syksynä :p Emme siis halunneet lähteä liian kauas, sillä Eerikki joutuisi ajamaan kaikki matkat. Myöskin tehdäksemme ajamisen hauskemmaksi, päätimme vuokrata reissuun avoauton. Niinpä siis starttasimme matkaan häidemme jälkeisenä maanantaina! Olin innostunut hankkimaan meille kaikenlaista häämatkalle sopivaa vaatetta, joista osan otimme käyttöön jo minihäämatkallamme. Reissuun puettiin samanlaiset persikanväriset ”Honeymoonin'” collegepaidat, jotka sopivatkin säähän hyvin, kun asteita oli ehkä 17C ja avoautossa tulee helposti kylmä.

Hiukset hulmuten häämatkalle!

Collegeiden alla olivat meidän ”Just Married” t-paidat, jotka olivatkin hauskat, kun kuljimme yhdessä, mutta tajusimme pian, että jos olemme erillämme paidat ovat hieman erikoiset… Eerikin ”JUST” – paita saa hänet vaikuttamaan asenteelliselta teiniltä ja minun ”married” -paita antaa käsityksen kuin olisin hyvinkin omahyväisesti päättänyt painattaa siviilisäätyni rintamukseeni, jotta toiveikkaat kosijat tajuavat jo kaukaa pysyä poissa 😀

Just married -paidat ja häämatka kyyti!

Ensimmäinen etappimme oli Järvisydämen kylpylä, johon ihastuimme käydessämme siellä muutama vuosi sitten. Olimme paikalla ehkä 17.45 ja meillä oli samppanjaristeily jahdilla lähdössä kello 18, joten jätimme vain tavarat vastaanottoon ja kävimme nopeasti aulan vessassa vaihtamassa vaatteet. Olin hankkinut Katri Niskaselta vaimomekon häiden jälkeisen päivän brunssille, joten puin sen, Christian Louboutinin hääkenkäni, Gaura Pearlsin hääkorvakoruni ja huomenlahjaksi saamani helmeni – jahdille sopiva asu, mielestäni 😀 Jos ihmettelette mustelmia säärissäni, katsokaa selvitys hääpostauksesta

Olimme olleet veneilemässä ehkä parikymmentä minuuttia kun alkoi ihan mieletön rankkasade. Se oli niin mahtava ja tunnelmallinen, etenkin kun rakastaa sadetta, kuten minä. Taivas ja järvi olivat upean siniharmaat ja keräännyimme sisätiloihin ihastelemaan säätä.

Sadetta ja samppanjaa

Lähestyessämme taas Järvisydäntä, sade lakkasi ja taivaalle tuli ihana sateenkaari. Siitä voi halutessaan johtaa kornin anekdootin avioliittollekin 😀

Kun olet jahdilla häämatkalla ja taivaalla on sateenkaari, on mahdotonta saada hyvää yhteiskuvaa, tässä paras yritykseni…

Sitten oli aika poreammeen ja sen jälkeen tulikievarin kolmen ruokalajin illallisen, mikä oli kyllä todella tunnelmallinen, suosittelen!

Seuraavana päivänä kävimme melomassa. Toiveenani oli nähdä myös norppia, mitä emme nähneet, tosin jonkin oudon aallon näimme, ehkä siinä ui pari norppaa 🙂

Aamupalalla
Melontaretki

Melonnan jälkeen suuntasimme kylpylään. Minulla oli käsi edelleen aika rikki (edelleen ks. aiempi postaus) ja olin saanut Järvisydämestä apua sen teippailuun ja sitten muistin yht’äkkiä rautalehdet! Kun olin pieni, aina kun meille siskoni kanssa tuli pienikin haava, äiti käski hakemaan pihalta rautalehden siihen päälle. Googletin asian ja asiassa on mahdollisesti jotain perää. Niinpä tuoreen aviomieheni kanssa sitten kyykimme kylpylän pihalla etsimässä rautalehtiä haavaani.

Kylpylässä

Edellisenä iltana olimme saapuneet syömästä juuri kun karaoke oli loppumassa ja pääsin laulamaan vain yhden kappaleen. Nyt olimme ajoissa liikenteessä, mutta yllättäen se olikin Eerikki, joka oli vielä innokkaampi laulamaan! Olimmekin koko illan ainoat laulajat – haluan uskoa, että karkoitimme laadukkaalla laulullamme kilpailun pois, en että karsea hoilauksemme pelotti muut asiakkaat 😀 Lauloimme ja räppäsimme siis koko illan kahdestaan ihan mitä vain keksimme, yhdessä ja erikseen, meillä oli tosi hauskaa, toki henkilökunnan viihtymisestä en voi mennä takuuseen 😀

Onnellinen mies

Seuraavana päivänä suuntasimme kohti toista osuutta matkallamme eli Holiday Club Saimaata Lappeenrannassa. Emme olleet koskaan olleet siellä ja ihastuimme paikkaan välittömästi. Myös huoneemme oli aivan ihana ja kauniisti sisustettu. Yövyimme Paviljonki hotellissa huoneessa, jossa oli amme, pyrimme aina saamaan huoneen ammeella, ja järvinäköala oli myös aivan ihana!

Näköala huoneesta
Huone, tai puolet siitä, en tiedä miksi toisen puolen kuvaaminen jäi…

Kävimme kylpylässä ja kisasimme niin liukumäessä kuin pallopelissä, minä voitin molemmat! 😀 Illalla kävimme katsomassa auringonlaskun Eerikin ehdotuksesta, mikä olikin todella tunnelmallista ja sitten kömmimme aikaisin huoneeseen.

Auringonlaskua katsomassa

Seuraavana päivänä kävimme molemmat spa-hoidoissa ja pelailimme hetken kolikkopelejä. Kun suuntasimme syömään, tajusin, että puhelimeni ei ole enää mukana. Pelästyin ennen kaikkea, koska kaikki häämatkakuvamme olivat siellä. Kävin katsomassa pelipaikan ja menin sitten vastaanottoon kysymään puhelimesta. Sieltähän se löytyikin ja selitin tälle, ehkä 60- vuotiaalle vastaanoton rouvalle, kuinka pelästyin, että hävitän kaikki häämatkakuvani puhelimeni kanssa. Hän katsoi minua järkyttyneenä ja sanoi, että ” hyvä ihminen, laita kuvat aina suoraan pilveen!” Hyvä vinkki ja ihanin tuolta hieman vanhemmalta rouvalta 😀

Puhelin taas mukana matkassa, suuntasimme keilaamaan. Saimmekin aika psykedeellisiä kuvia Star Wars -paidoissamme, jotka eivät kylläkään menneet suoraan pilvipalvelimelle.. Sitten vielä hetki kolikkopelejä ja kohti omaa ihanaa huonetta.

Seuraavana päivänä oli aika lähteä takaisin kotiin, pysähdyimme Porvoossa syömässä ja jatkoimme siitä sitten hieman kiireellä, sillä olin suunnitellut Eerikille vielä syntymäpäiväjuhlat samalle illalle, sillä hän olisi poissa seuraavan päivän, eli varsinaisen syntymäpäivänsä.

Syömässä Porvoossa

Siinä meidän neljän yön minihäämatkamme! Jäämme odottamaan maailman aukeamista, jotta pääsemme pitkälle häämatkallemme. Tähän suoraan häiden perään tämä oli kyllä todella ihana, olimme nimittäin aivan loppu häiden jälkeen ja vielä kyllä monta viikkoa senkin jälkeen, mutta tämä reissu oli niin ihanan rentouttava ja hauska, että se teki kyllä todella hyvää 🙂